lördag 20 april 2013

Härlig lördag!

Min frukost blev idag lite plättar gjorda av 2 ägg, 2 msk mandelmjöl och msk kokosmjöl. Jag brukar steka dem lite slarvigt i smör i en stor stekpanna. Hafs och rafs, det blir bra.



Härom dagen hittade jag fårmjölkyoghurt i min affär. Det var extrapris och kort datum, så kanske hade den varit svår att sälja. Den är naturligtvis naturell och har en svag smak av får. Alls inte påträngande och hade jag inte vetat det så kanske jag inte hade tänkt det. Larsa är ju ett hyfsat vanligt märke här i Sverige så kanske kan du hitta eller be din handlare ta hem. Får- och getmjölk funkar ofta bättre för den som är känslig mot vanliga mjölkprodukter.


Till lunch blev det rökt lax, en morot, några tomater och en halv avokado. Till det en pesto som jag snappade upp när jag tittade på "Tina på besök". Tina var i Italien hos Glenn Strömberg och då gjorde hon en pesto på broccoli, mandel och parmesanost. Har inte kollat på hennes recept utan gjorde bara som jag trodde. Ett broccolistånd, 70 g skalad mandel, 1 dl parmesanost, 1 vitlöksklyfta, salt och peppar och lite pressad citron. Broccolin ska vara rå.

I kväll blir det nog entrecôte med grönsaker och bearnaissås.

Hoppas ni får en trevlig lördag och att solen lyser på er!

2 kommentarer:

  1. Åhh, jag vill också ha fåryoghurt. Är sockerberoende och klarar ej av mejeriprodukter, men får- och getyoghurt fungerar. Vart hittade du denna? Någon som vet i vilka butiker man kan få tag i den? Tacksam för svar!

    SvaraRadera
  2. beta male vitality alex jones on super male vitality super male vitality hoax Saw palmetto berry: This regular fixing is a fast acting Spanish fly expert. Its principal limit is to manufacture duration in the bed, giving you extra time in the bed. Muirapuamaextract: This male upgrade fixing is supported to construct testosterone since it extends hormones in male organs. It is extraordinarily valuable to construct bone thickness and lessen symptoms of fat change. It ordinarily endeavors to extend sperm quality and readiness rate.
    http://www.cureidea.com/vitality-male-enhancement/

    SvaraRadera