måndag 5 mars 2012

En helg på mässa



I helgen hade vi Hem&Villa-mässa i Malmö. Jag var där lördag och söndag och lagade mat. På lördagen var det vackert väder och massor av folk. I går söndag var vädret lite bistrare och publiken något mindre. Men när jag stod på scen tyckte jag det var ganska mycket folk i alla fall! Det var roligt!

Jag lagade lax med spenat- och basilikasås. Dessutom hade jag bakat ett mandelbröd för att illustrera att man kan äta annat än vanligt bröd. Efter artikeln i Sydsvenskan om att det inom LCHF äts så mycket kött var jag taggad för uppgiften att framföra att det minsann inte var fallet. Jag hade bullat upp med blomkål, broccoli och vitkål för att illustrera det som skulle in istället för pasta, ris och potatis och jag hoppas och tror att budskapet gick fram.


Dock ska det sägas att det inte är helt lätt att laga mat och prata inför en publik samtidigt. Som tur var hade jag trevliga Gunnel Carlsson som hjälpte till att föra samtalet framåt!

I morgon tisdag ska jag bli fotograferad till omslag på en tidning som jag snart får berätta mer om. En tidning som ni alla kommer att gilla!

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Fantastiskt att det får komma ut att Lchf.är bra! bakar mitt egna bröd som är så gott! Får inga blodsocker fall längre, så Lchf funkar verkligen!
    Jag har ätit enligt Lchf i ca 5 veckor nu! Är jätte nöjd, älskar sallad o grönsaker, upplever inte att jag saknar potatis o pasta! Klarar knappt Lchf fika! Är så "mätt på sött" har varit det i flera månader!

    Kika gärna in på min blogg! Lchfenligtanna.blogspot.com

    Ha det så gott/ Anna

    SvaraRadera
  2. Håller med dig Anna. Känslan man får av denna mat är något helt annat. Jag upplever också starkare effekten av kolhydratstinn mat när jag gör snedsteg, så viljan att fortsätta blir bara större och större. Varför byta bort något som är så bra?

    Kram, Klara

    SvaraRadera